O parte frontală nouă în linie cu tendinţele actuale ale mărcii, patru noi motoare, două noi transmisii şi un mare pas în ceea ce priveşte calitatea. Aşa arată pe scurt noul SUV Chevrolet Captiva facelift.
La patru ani de la prezentarea primului Captiva americanii au considerat că este nevoie de o schimbare. Astfel a luat naştere modelul cu noi motorizări, atât diesel, cât şi pe benzină, noi cutii de viteze, materiale net superioare la interior şi un design plăcut la exterior care se înscrie în linia de design a Chevrolet. Probabil asistăm acum la unul dintre cele mai mari salturi în ce priveşte un facelift.
La capitolul design, modelul a fost îmbunătăţit cu o capotă restilizată, o grilă a radiatorului de dimensiuni mari, similară celei de la noua generaţiei a lui Aveo şi Cruze plus noi faruri în acelaşi stil de design. La fel, şi pasajele roţilor au fost restilizate, fiind ceva mai evazate pentru a găzdui jantele de 19 inchi. În rest, are aceleaşi oglinzi şi aproape acelaşi spate.
Având în vedere că în România peste 80% din SUV-uri sunt pe motorină, am testat dieselul de 2,2 litri şi 163 CP, care, cel mai probabil, va fi motorizarea cu cele mai mari vânzări la nivel european.
Motorul diesel de 163 CP oferă performanţe dinamice corecte pentru dimensiunile automobilului. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 189 km/h, şi toate acestea cu un consum mediu de 6,4 litri/100 km. Noi nu am reuşit să atingem chiar această valoare, ci una de aproximativ 7,5-8 litri/100 km, în condiţiile în care din cei 80 km, aproape 40 km s-au rulat pe autostradă.
Motorul s-a dovedit pe parcursul testului mult mai silenţios decât cel de 2,0 litri şi mai elastic la efectuarea depăşirilor. Vechea transmisie poate câştiga cu brio titlul de cea mai slabă cutie de viteze pe care am testat-o la un automobil nou.