După creşterea TVA, orădenii nu mai cumpără cafea, carne, dulciuri şi cosmetice scumpe. Retailerii din Oradea spun că orădenii s-au orientat spre brandurile de alimente mai ieftine, sau chiar au renunţat la anumite produse. Promoţiile sunt cele care îi scot din criză atât pe cumpărătorii orădeni, cât şi pe retaileri.
Supermarketurile din Oradea se confruntă cu un moment critic, tendinţa de consum în rândul orădenilor fiind una de scădere. Stelian Vlad, director de magazin la Carrefour Lotus, a declarat că orădenii s-au reorientat spre produsele alimentare mai ieftine."Există o tendinţă de scădere la alimentele scumpe", a spus Stelian Vlad.
Cumpărături strict necesare
Sabin Fane, directorul de marketing al supermarketului Billa din Oradea, a confirmat şi el tendinţa cumpărătorilor de a da banii doar pe produsele strict necesare. Amalia Ţurcanu, director magazin la Selgros Cash&Carry Oradea, a spus că orădenii continuă să cumpere alimente, chiar şi pe cele care nu sunt strict necesare, dar au renunţat la confecţii, în acest sector înregistrându-se o scădere a vânzărilor.
Cumpără doar la ofertă
Piroska Sabău este pensionară şi primeşte în poştă reviste publicbitare, cu ofertele marilor magazine. „Studiez oferta primită în poştă şi cumpăr de la fiecare magazin numai produsele care sunt la preţ promoţional. Mă limitez la alimentele strict necesare, orez, zahăr şi mezeluri", a spus Piroska Sabău. Aceasta a recunoscut că, în ultimele luni, din coşul său zilnic au dispărut cafeaua, dulciurile şi carnea. Situaţia nu este una specifică pensionarilor. Şi tinerii orădeni sunt mai nou la fel de cumpătaţi. Adriana Barna, o vânzătoare în vârstă de 27 de ani, a recunoscut că a redus din cheltuielile lunare, renunţând la ciocolată, parfumuri şi cosmetice de firmă. Asemenea ei, Gergeta Ferar, o altă tânără, în vârstă de 19 ani, a spus că primele pro