O campanie publicitară agresivă spune că 0800 07 08 09 este “telefonul care te luminează”. Clientul sună, iar toate problemele sale dispar ca prin farmec.
Ia să vedem dacă e aşa şi în realitate, îmi zic, după care formez numărul magic al ENEL.
Telefonul ţâraie, o voce mă informează că discuţia va fi înregistrată, după care ajung să vorbesc cu o operatoare.
Îi dau Codul Eneltel şi îi explic problema mea:
Am fost să plătesc curentul, iar casieriţa mi-a zis că apar cu zero lei datorii, deşi ultima factura o achitasem pe 26.10.2010. Bine zic, dar atunci mi s-a spus ca figurez ca deconectat şi am achitat, călcându-mi pe inimă, o taxă de deconectare-reconectare. Deci, ar trebui să mi se fi emis facturi. Doamna de la ghişeu ridică din umeri şi mă îndrumă către un Centru de relaţii cu clienţii. Până să ajung la un asemnea Centru mă pomenesc cu o scrisoare de la ENEL că, dacă până pe 16 februarie nu iau măsuri, mi se reziliază Contractul de furnizare a energiei electrice, pe motiv că nu consum.
Hopa, cu aştia nu e de joacă! Păi dacă eu consum şi ei nu recunosc, adică nu vor să-mi ia banii, ceva e putred în relaţia mea cu multinaţionala ENEL.
Ăsta este momentul în care am sunat la telefonul minune, dacă nu mă înşeală memoria era joi 3 februarie.
După ce-i spun povestea de mai sus, operatoarea mă verifică după Codul Eneltel şi-mi explică că trebuie să mă înarmez cu actele de proprietate, cu noul index al contorului şi să dau fuga la centrul pentru relaţii cu clienţii de la Buftea, deoarece casa este situată în judeţul Ilfov. Încerc să-i explic că nu am fost niciodata deconectat fizic, că eu am consumat şi consum curent, că nu vreau să-mi modific contractul cu ENEL, ci doar să le dau banii pe care-i datorez. Aşa că, după mintea mea de umil client, cred că totul se poate rezolva prin apăsarea câtorva taste de pe calculatorul unui angajat al