În ciuda crizei, interesul pentru drepturile TV din Liga I esteîn continuare major. În aşteptarea licitaţiei, concurenţii îşipregătesc aliaţii şi ofertele. Cabliştii sunt cei mai activi.
Suma plătită pentru Liga I va fi aproape sigur peste valoareacompetiţiei în sine şi, probabil, peste posibilitatea de a scoateprofit direct. Din acest motiv, cele mai probabile sunt alianţeleîntre distribuitori de cablu, care scot profit din numărul declienţi, şi televiziuni, care ştiu să valorifice meciurile în sine.Ultimele zvonuri de pe piaţa media profilează candidaţii de lalicitaţie.
"Am fostla cuţite cu Digi"
Din ultimele informaţii, Digi intenţionează să participe singurăde această dată! Actualul co-deţinător al drepturilor a câştigatfoarte mulţi clienţi şi oricum a suportat majoritatea sumei, iaracum n-ar mai avea nevoie de Intact - Antena 1 pentru licitaţie.Dragomir neagă însă că susţine trustul RCS: "Eu am fost la cuţitecu ei! Nu mai ştiţi că au venit cu executor judecătoresc laLigă?"
Al doilea candidat evident este Dolce, care şi-a făcut canal desport şi a cumpărat deja alte drepturi. Pentru brandul deţinut deRomtelecom, acţionarul Deutsche Telekom cere creşterea cotei depiaţă şi nu e exclusă o alianţă cu TVR.
Cel mai probabil şi celălalt jucător major din piaţa de cablu,UPC, va intra acum în competiţie. Mulţi spun chiar că va fifavorit. Asta deşi în acest moment compania are pierderi şi escoasă la vânzare pe piaţa de business! "Evident, s-ar vinde maibine şi mai uşor dacă ar avea drepturi", explică specialiştii. UPCintenţionează să intre în competiţie cu Orange, care ar puteavalorifica drepturile pe platform mobile şi chiar internet, darvrea să coopteze şi o televiziune mare!
"E o mare favoare pe care o facem TVR, pentru că are unpreşedinte bun, că altfel îi ceream 10 milioane de euro înplus", Dumitru Dragomir, preşedinte LPF