Peste zece milioane de lei au cheltuit autorităţile locale din Craiova pentru un sistem de gestionare a traficului, care e sublim, dar lipseşte cu desăvârşire
Autorităţile locale se laudă în faţa craiovenilor, de câţiva ani, că vor fluidiza traficul pe principalele bulevarde ale municipiului prin utilizarea unor variante care mai de care mai performante, de la banala „undă verde“ - realizată prin corelarea semafoarelor în aşa fel încât, circulând cu o anumită viteză (de obicei 40 km/h sau 50 km/h), să le prinzi pe toate pe verde - la supercomplicatul sistem de monitorizare a traficului. Pentru asta au fost deja cheltuiţi bani cu duiumul, dar rezultatele se lasă aşteptate.
Campioni la promisiuni
În 2009, odată cu finalizarea reabilitării bulevardului Decebal - Dacia, urma să fie pus în funcţiune şi ultraperformantul sistem de monitorizare a traficului, care gestionează toate semafoarele de pe Rocadă. Sistemul a costat zece milioane de lei şi trebuia să coreleze timpii semafoarelor cu numărul şi viteza maşinilor din trafic. Abia când l-au pornit pentru o scurtă perioadă de timp, edilii şi-au dat seama că, de fapt, nu-l pot folosi. De vină ar fi străzile înguste din zona Autogării Nord, înţesate de maşini parcate aiurea şi de treceri de pietoni în permanenţă ocupate. Aceste treceri de pietoni ar fi trebuit şi ele semaforizate, carosabilul trebuia lărgit, era nevoie şi de locuri de parcare amenajate, însă cine să se gândească la asta?
La fel de intens mediatizată a fost unda verde de pe Calea Bucureşti. Semafoarele de aici au fost pornite o perioadă, tot prin 2009, dar numai aşa, cât să vadă dacă le funcţionează becurile, apoi majoritatea au fost din nou oprite, revenindu-se la nebunia din intersecţiile cu străzile Nicolae Bălcescu, Fraţii Goleşti (Piaţa Centrală) sau Horia (Rotonda).
Anul trecut, autorităţile locale au repus pe