În spatele tuturor marilor concerte nu stau doar organizatorii, ci și companiile de ticketing. Mai jos, despre cum a reușit una dintre ele, Eventim, să-și crească vânzările de cinci ori în 2010 și să ajungă la o cotă de piață de 80%, la doar doi ani de la intrarea pe piața din România.
«Asemenea cote nu sunt neobișnuite, având în vedere că la baza activității noastre stă un software (utilizat de majoritatea furnizorilor de bilete de la noi, vreaubilet.ro, de pildă – n.r.), or în acest caz e de ajuns să spunem Facebook, Google sau Windows ca să ne dăm seama că noțiunea de monopol trebuie revizuită», e de părere Valentin Vasiloiu, directorul general al sucursalei autohtone a Eventim.
Compania este însă mai puțin cunoscută pentru programul menționat mai sus, cât pentru site-ul omonim, destinat comenzilor online, și pentru rețeaua de ghișee din magazinele Germanos, Vodafone, Orange, Domo, librăriile Humanitas și Cărturești. În număr de 650 în momentul de față, cifră ce urmează să ajungă până la finalul anului la circa 1.000.
La începutul lui 2010, compania estimase că va încheia anul cu vânzări de șase milioane de euro, triple față de 2009. „Anticipasem o triplare a afacerilor datorită unor concerte anunțate: AC/DC, Eric Clapton sau Elton John. Ulterior, au apărut evenimente neprevăzute - Aerosmith și Guns N‘ Roses, așa că până la finalul anului am ajuns la zece milioane de euro“.
Concertul anului: Bon Jovi sau surpriză?
Apare o întrebare firească: știut fiind că 2010 a fost anul cu cele mai multe concerte de amploare de până acum, ce se va întâmpla anul acesta, când singurul eveniment serios anunțat este concertul Bon Jovi? Ei bine, „pentru 2011 așteptăm o creștere de aproximativ 25% a numărului de bilete față de 2010“, spune Valentin Vasiloiu, „însă nu avem încă voie să spunem ce alți muzicieni vor mai veni.“ După acest an, „estimă