Şefi noi, reguli diferite, aşteptări incerte - când compania la care lucrezi este preluată singurul lucru sigur este că job-ul tău este pe marginea prăpastiei. Mai jos, câteva sfaturi pentru a-ţi păstra slujba într-o asemenea situaţie.
Cum trebuie să acţionezi, dacă pe fondul accelerarii globale a pietei de fuziuni şi achiziţii (M&A,) compania la care lucrezi ar putea fi următoarea achiziţie? Poţi să supravieţuieşti?
Potrivit publicaţiei Fortune, cel mai important lucru este să te mişti repede, să faci un pas în faţă şi să îţi oferi ajutorul. "Iesi în evidenţă imediat şi întreabă cu ce poţi fi de folos pentru ca fuziunea dintre cele două companii să fie una de success", spune Lois Frankel, CEO al companiei Corporate Coaching Internaţional care a consiliat, de-a lungul timpului, executivi a mai multor companii din Fortune 500.
Specialistul în coaching observă că "adesea oamenii ar putea interpreta această atitudine că o dovadă de linguşeala" şi nu o iau în seamă, dar de fapt nu este aşa pentru că angajatul doar vrea să obţină informaţiile de care are nevoie. "Chiar dacă ţi se va răspunde să faci ce făceai şi până acum, vei fi apreciat de şefi care te vor considerea mai degrabă un plus decât că un obstacol", mai explică Lois Frankel.
Un alt mod de "a străluci" este să fii interesat de cultura companiei care a realizat achiziţia. "Este foarte important să cunoşti oamenii şi să le descoperi obiceiurile", spune Jason Levin, manager al site-ului de cariere vault.com.
O simplă căutare pe net, folosind cuvintele" diferenţe culturale în afaceri" îţi poate furniza o mulţime de informaţii despre cum operează noii tăi şefi sau despre protocol, lucru în echipă, mod de comunicare sau dress code. "Dacă te arăţi interesat de felul în care noii tăi colegi lucrează, îţi vor înapoia favorul", afirmă Levin.
De asemenea,