Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, la sfârşitul anului trecut, că singurul segment unde traficul rutier impune construcţia unei autostrăzi - respectiv Valea Prahovei, de la Comarnic şi până la Braşov, nu este cuprins în planurile Ministerului Transporturilor.
Anca Boagiu scotea, la finalul anului trecut, construcţia tronsonului Comarnic - Braşov al autostrăzii Transilvania, de pe lista priorităţilor Ministerului Transporturilor.
Însă, în mod surprinzător, în cadrul unei vizite pe care a efectuat-o la sfârşitul acestei săptămâni, la Braşov, acelaşi ministru a schimbat la 180 de grade priorităţile Ministerului pe care îl conduce.
Anca Boagiu a declarat că până la sfârşitului anului, la proiectul autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Comarnic-Braşov, vor fi reluate procedurile necesare finanţării şi pentru licitaţie. Deocamdată nu se ştie dacă va fi o licitaţie în parteneriat public-privat sau în concesiune.
Ministrul Transporturilor a mai anunţat că la Braşov va fi construit pe DN13, între localităţile Feldioara şi Bod, un centru intermodal care are ca scop transferurile şi transporturile mărfurilor din auto în feroviar şi invers.
În ţară, vor fi patru astfel de centre, la Braşov, Constanţa, Timişoara şi Suceava, dar construcţia va începe la Braşov pentru că este singurul oraş din ţară care are proiectul gata. Valoarea proiectului este de opt milioane de euro.
Sursa citată a adăugat că este necesară construcţia unor astfel de centre pentru că în momentul de faţă traficul este captiv în proporţie de 70% în transportul rutier şi se vrea o combinată cele două tipuri de transporturi - feroviar şi rutier.
Împreună cu municipalitatea şi Ministerul Transporturilor se va face un parteneriat pentru igienizarea Gării Braşov, având în vedere desfăşurarea, în anul 2013, la Braşov şi pe Valea Prahovei, a Fe