Ministrul Transporturilor susţine că realizarea licitaţiei pentru construcţia porţiunii Comarnic-Braşov, de 55 de kilometri, este pe lista de priorităţi a ministerului
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat duminică, într-o conferinţă de presă la Braşov, că pentru materializarea proiectelor de infrastructură - în primul rând construirea autostrăzilor - este dispusă la parteneriat pu-blic-privat "chiar şi cu firmele chinezeşti".
"Nu am purtat discuţii cu companii chineze, dar suntem deschişi oricărui finanţator care deţine sumele necesare pentru a investi în infrastructura de transport din România, deci inclusiv firme din China", a declarat ministrul.
Ea a precizat că politica de finanţare în parteneriat public-privat (PPP) este susţinută şi de către CE. "Inclusiv Comisia gândeşte formule diverse de apli-care a PPP-urilor, astfel încât acest impas al lipsei de finanţare să fie depăşit prin finanţarea făcută de către diverşi investitori", a explicat Boagiu. "Noi suntem obligaţi să asigurăm competiţie echitabilă între participanţi şi transparenţa procesului, deci oricine preia acest risc al in-vestiţiei poate să participe şi să câştige, deci şi firme din China, de ce nu", a adăugat ea.
În ceea ce priveşte autostrada Comarnic-Braşov, ministrul sus-ţine că ea este pe lista de priorităţi a Transporturilor. Proiectul au-tostrăzii Comarnic-Braşov s-a blocat în primăvara anului trecut, când consorţiul franco-elen care a câştigat licitaţia, Vinci-Aktor, nu a reuşit să obţină finanţarea necesară construcţiei, de circa 1,3 miliarde de euro.
Licitaţia proiectului Comarnic-Braşov, finalizată în 2011
Anca Boagiu a dezvăluit şi ce "fapte, nu vorbe" vrea să bifeze în 2011 în legătură cu acest proiect: "Să lansăm licitaţia, astfel încât ea să fie încheiată şi să existe finanţare pentru acest tronson, în parteneriat public-pri