Ținuta, atitudinea și comunicarea sunt esențiale la o întâlnire de afaceri. Astăzi, mai mult ca oricând, companiile îşi trimit angajații la training ca să învețe bunele maniere în business și să le exerseze.
Știați că atunci când te întâlnești prima oară cu un partener de afaceri trebuie să porți o cămașă bleu? Astfel, interlocutorul se va concentra pe ceea ce spui, tocmai pentru că acea culoare impune atenție. „În vânzări, la prima întâlnire, în care se creează o empatie între parteneri, vânzătorul trebuie să se îmbrace astfel pentru a câștiga încrederea interlocutorului.
La a doua întâlnire cu aceeași persoană însă, cămașa trebuie să fie albă, pentru ca interlocutorul să-și mute atenția pe ceea ce vinde respectivul“, spune Josie Maran, directorul departamentului de training al companiei Maran Consulting și organizator al workshopului ROGVAIV. Acest program pune în legătură semnificația culorilor cu lumea afacerilor prin aplicații practice derivate din influența spectrului cromatic asupra activității firmei.
Regulile de mai sus se aplică pentru angajații de gen masculin. Femeile, în schimb, trebuie să evite maroul, întrucât în nicio ținută de business această culoare nu-și are locul. Conștient, se pare, de acest lucru, codul vestimentar impus de multe bănci angajaților lor interzice costumele maro. Un alt exemplu: culoarea roșie sugerează provocarea, acțiunea, autonomia, elemente care, în limbaj de business, se traduc prin administrarea timpului, provocare, stil personal de acțiune.
Să ne amintim și de-acum celebrul violet, semnificând putere, ceea ce i-a determinat pe politicienii noștri să-și revadă vestimentația, astfel încât această culoare să nu le lipsească din garderobă. Pentru mulți dintre noi, aceste lucruri pot să nu prezinte o importanță specială. Dar companiile ai căror angajați lucrează direct cu clienții se arată interesate