Nu ştiţi cine se ocupă de acelaşi lucru ca şi voi în altă ţară? Nu ştiţi cum să îi contactaţi sau cum v-ar putea ajuta? Nu ştiţi cum să cereţi ce vă doriţi într-o altă limbă? Nici o problemă. Există IMI.
IMI, Sistemul de Informaţii al Pieţei Interne este o aplicaţie online "sigură", spune Comisia, născută în urma a mai multor discuţii între statele membre ale pieţei interne europene şi Comisia Europeană. IMI a intrat în vigoare în noiembrie 2008 cu scopul de a ajuta autorităţile din UE să comunice rapid şi mai uşor cu omologii lor din străinătate. Aceştia pot folosi seturi de întrebări traduse deja anterior şi răspunsuri standard.
"Mulţumită IMI, precedurile pentru recunoaşterea diplomaţilor străini care înainte durau trei luni, acum pot fi încheiate în doar două zile. A venit timpul ca sistemul de informaţii al pieţei interne să fie folosit la potenţialul lui maxim pentru a stimula creştere în mai multe domenii şi a oferi servicii mai bune şi mai rapide cetăţenilor şi afacerilor,” a spus comisarul pentru Piaţa Internă a UE, Michel Barnier.
IMI este folosit momentan de către autorităţile locale, regionale şi naţionale din UE, Islanda, Liechtenstein şi Norvegia, care se ocupă cu legislaţia legată de serviciile şi calificările profesionale. Spre exemlu, momentan este folosită de către autorităţile care acordă permise, cele care se ocupă de procesul de aplicare a profesioniştilor străini la un post din altă ţară, şi cele care verifică dacă furnizorii de servicii transfrontaliere sunt în conformitate cu obligaţiile de securitate.
Numărul autorităţilor care sunt înregistrate în sistemul IMI a crescut "semnificativ" în 2010, ajungând la aproape 6,000 în total. În România, există în total 43 de autorităţi, dintre care 11 pentru calificări profesionale, 28 pentru servicii şi 4 pentru ambele.
Răspunsul publicului
35% dintre oamenii care ut