Cele mai vândute produse sunt plitele, hotele şi cuptoarele
În următorii doi ani încorporabilele vor ocupa 14% din pieţa de electrocasnice
Românii au plătit în medie 740 de euro pe acest tip de produse, în 2010
Românii aleg din ce în ce mai des electrocasnicele încorporabile în detrimentul celor de sine stătătoare, acestea urmând să atingă aproape 15% din vânzările totale ale pieţei de electrocasnice mari în următorii doi ani.
"De la apariţia lor pe piaţă românească la sfârşitul anilor '90, electrocasnicele încorporabile au cunoscut un ritm susţinut de creştere neafectat de fluctuaţiile ocazionale ale mediului economic. Electrocasnicele încorporabile câştigă treptat teren în faţa celor de sine stătătoare, urmând ca în următorii doi ani să reprezinte aproximativ 14% din totalul pieţei autohtone de electrocasnice mari", a declarat pentru Curierul Naţional, Valeriu Cobaschi, director general al Baumatic. Potrivit oficialului companiei, în acest moment cele mai cumpărate electrocasnice încorporabile în România sunt plitele, hotele şi cuptoarele, iar din acest motiv cota acestora din totalul produselor "cooking" se apropie de 25%.
Spre finalul anului trecut reprezentanţii liderului pieţei locale de electrocasnice încorporabile, Franke România, vânzările de acest tip de produse s-ar îndrepta către 10% din totalul pieţei de profil.
50% din vânzări sunt generate de cei cu locuinţe noi şi 50% de cei cu renovările
În ceea ce priveşte tipul de clienţi de pe piaţa locală reprezentantul Baumatic a spus că, potrivit datelor companiei, sunt două grupe mari de cumpărători. "Apreciem că jumătate dintre românii care cumpără electrocasnice încorporabile provin din rândul celor care îşi renovează locuinţele, restul fiind noi posesori ai unui apartament", ne-a explicat Cobaschi. De asemenea, acesta a spus că în prezent aproape t