Regia Autonomă de Transport Bucureşti, împreună cu Asta Vagoane Arad şi Siemens, va produce tramvaiul Imperio, care se doreşte a fi cel mai ieftin din Europa, costul nedepăşind două milioane de euro. În luna octombrie, prototipul celui mai ieftin tramvai va circula pe linia lui 41. Va avea o capacitatea de 300 de locuri, aer condiţionat şi podea joasă.
Tramvaiul produs în uzina RATB-ului nu va rămâne însă în Bucureşti decât dacă municipalitatea decide să îl cumpere. „RATB le va cumpăra la preţul stabilit, minus cota de profit ce revine Regiei din vânzarea acestora. Noi îl producem pentru a-l vinde în toată lumea. Preţul va fi cu adevărat competitiv, în vreme ce un astfel de vehicul de transport public se vinde cu 2,5 milioane de euro, noi intenţionăm ca preţul noului tramvai să nu depăşească două milioane de euro”, a declarat, ieri, directorul RATB, Adrian Criţ.
Afacerea presupune un parteneriat între regie şi Astra Vagoane Arad, companie care deţine licenţa Siemens pentru producerea vehiculului. Reprezentanţii RATB şi Astra au refuzat să discute despre costurile unei astfel de investiţii. „Sumele sunt confidenţiale. Noi vom pune la dispoziţie uzina care va fi modernizată cu bani de la Siemens şi forţa de muncă, iar Astra vine cu tehnologia şi know how-ul. În felul acesta, cei 150 de lucrători implicaţi în proiect îşi vor păstra locurile de muncă iar Regia va rămâne cu investiţia”, a mai spus Criţ, precizând că în ultimii ani muncitorii nu au mai avut de lucru la reparaţii pentru că au fost achiziţionate maşini noi.
Halele de la Uzina RATB nu au mai fost reabilitate sau modernizate de cel puţin 20 de ani. Prin noul acord va fi modernizată doar una dintre secţiile Regiei. Parteneriatul va fi încheiat pe o perioadă de 10 ani şi trebuie aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Testat pe linia lui 41
Prototipul Imperio va