Oficialii pe Educaţie de la Londra refuză colaborarea cu autorităţile europene. Ministrul britanic al Educaţiei a susţinut, săptămâna trecută, că ţara sa nu este obligată să reducă nivelul de abandon şcolar în funcţie de obiectivele europene.
În iunie anul trecut, liderii europeni au adoptat Strategia Europa 2020, bazată pe mai multe obiective agreate la nivelul Uniunii Europene. Cât priveşte Educaţia, sunt două astfel de cifre: reducerea ratei abandonului şcolar, astfel încât 90% din tineri să aibă şcoala generală şi înlesnirea accesului la liceu şi universitate, astfel încât 40% din adulţii cu vârste cuprinse între 30 şi 34 de ani să aibă diploma de liceu.
Astfel, rata abandonului şcolar, la nivel european, trebuie să ajungă la 10% de la 14% cât este în prezent. Cât priveşte cel de-al doilea obiectiv, proporţia tinerilor care obţin o diplomă de universitate trebuie să ajungă de la 33% la 40% până în 2020.
La întâlnirea de la Bruxelles, de săptămâna trecută, multe dintre ministerele naţionale au primit note mici de la comisarul pe Educaţie, Androulla Vassiliou. Ea a declarat că planurile naţionale care încearcă să prevină abandonul nu sunt suficient de ambiţioase. Comisarul pe educaţia i-a rugat pe miniştri să se întoarcă în ţările lor şi să se străduiască mai mult să ajungă la obiectivele europene ale strategiei Europa 2020.
Marea Britanie, atitudine defensivă
Două ţări nu au reuşit să-şi facă temele înainte de întâlnirea anuală de săptămâna trecută. Olanda s-a scuzat că nu poate decide încă obiective provizorii pentru că are un nou guvern, care, de fapt, este vechi de patru luni. Totuşi, oficialii olandezi au promis că-şi vor seta curând nivelurile.
Procentele variază
O problemă serioasă a venit însă de la partea britanică, refuzând să coopereze cu comisarul european, comentează jurnaliştii de la Euractiv. Oficialii d