Două ştiri mici ne arată de ce n-o să avem niciodată autostrăzi adevărate în România. Prima ştire spune că trei români şi-au luat cu banul jos câte un Ferrari 458 Challenge de 210.000 de euro. Nu preţul e problema, ci faptul că supermaşina e un model destinat exclusiv pentru circuitele de curse, n-ai ce face cu ea nici pe autostrăzile oglindă din Italia sau Germania, iar România nici nu visează la un circuit. Până acum, mulţi cetăţeni trăiau cu convingerea naivă că aceste chinuitoare construcţii de autostrăzi sunt dorite de toată lumea. Românii bogaţi şi cu influenţă politică au maşinile lor, vilele lor, "satele lor", şcolile şi spitalele lor, dar n-au încă drumurile lor. De aia, era logic să se zbată pentru două-trei şosele, ca să aibă pe unde să se dea cu bijuteriile şi să ruşineze Loganurile. Dar Ferrari 458 demonstrează clar, fără dubii, că în România limuzina n-are nicio treabă cu drumul, e un fel de tablou scump cu roţi, totul e să se ştie că-l ai, apoi îl atârni tu undeva.
A doua ştire e declaraţia lui Emil Boc despre bucata de autostradă Cernavodă-Constanţa. "Avem probleme tehnice legate de siturile arheologice şi căutăm soluţia tehnică." Treaba premierului, treaba lui Anca Boagiu era să găsească soluţii, nu să descrie cu talent complexitatea problemei şi dificultăţile muncii de ministru la TV. E ca şi cum un instalator deja plătit care te lasă luni de zile cu o ţeavă spartă în casă ţi-ar spune că are probleme cu câlţii, cu patentul, dar "caută soluţia tehnică". Dar demnitarii României sunt geniali la găsitul scuzelor. Dacă-i asculţi, parcă tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul, luptă împotriva şoselelor năvălitoare.
În 2009, lucrarea faraonică dintre Comarnic şi Braşov a fost atacată de nişte urşi stresaţi, în zonele montane acţionează bande de lupi în călduri, în Dobrogea buldozerele luptă cu nişte broscuţe, iar la Moara Vlăsiei parcă sunte