Circa 90% dintre cele 40.566 de declaraţii D112 (declaraţia unică) depuse până la data de 15 februarie 2011, inclusiv, au fost completate corect, informează Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1397/2010, se depune lunar, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen legal de depunere 25 februarie, inclusiv.
Contribuabilii care au calitatea de angajator sau entitate asimilată acestuia au început să depună declaraţia din data de 7 februarie a.c., atât prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România, cât şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii, însoţit de formatul electronic, la organul fiscal competent. ANAF a pus la dispoziţia contribuabililor un ghid de completare a declaraţiei D112 ce poate fi găsit pe site-ul instituţiei, anaf.ro. De asemenea, ANAF dispune de un Call-Center destinat acordării îndrumării şi asistenţei, putând fi obţinute informaţii suplimentare la nr. 031-40.39.160. Declaraţia unică cuprinde obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, informaţii care erau furnizate până la implementarea acestui sistem către patru instituţii (ANAF, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, CNASS).
Având în vedere că depunerea prin Internet a declaraţiei unice devine obligatorie, conducerea ANAF a decis stabilirea unei perioade de tranziţie de 6 luni în care administraţia fiscală să preia declaraţiile şi în formă fizică. Astfel, până la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin Internet, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată,