Vânzările Dacia din Europa salvează rezultatele grupului Renault, iar performanţele „obraznice“ ale mărcii româneşti se datorează succesului modelelor Sandero şi Duster, comentează revista La Tribune, citată de Mediafax.
Rezultatele Dacia le salvează pe cele ale Renault, ceea ce este îngrijorător. Marca românească a depăşit luna trecută 20.000 de înmatriculări de automobile noi (în Europa - n.r.). Cota de piaţă s-a apropiat de 2%.
Dacia nu este departe de Seat, şi nici chiar de Hyundai. Franţa a absorbit 38% din înmatriculările europene ale mărcii. Nu este rău pentru o maşină care, iniţial, nu era destinată comercializării în Europa de Vest", titrează La Tribune într-un articol intitulat „Obraznicul succes al Dacia în Europa".
Publicaţia subliniază că întârzierile în livrarea Duster-ului sunt în continuare ridicate, iar cererea pentru acest model este puternică. Înmatriculările Dacia au crescut cu 18,7% în Europa, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), una dintre cele mai „frumoase" dinamici de pe piaţă, notează La Tribune.
În schimb, înmatriculările mărcii Renault au coborât cu 8,9%. Scăderea poate fi atribuită performanţelor slabe ale pieţei spaniole, pe care grupurile franceze ocupă o cotă importantă.