Creșterea prețurilor benzinei și motorinei îi determină pe șoferi să caute soluții pentru reducerea costurilor de utilizare a autoturismelor. Sistemele GPL au tot mai mulți adepți.
Posesorii români de automobile se descurcă tot mai greu cu acoperirea costurilor de utilizare ale acestora. Prețurile carburanților, majorate repetat și abrupt în ultima perioadă, îi fac pe mulți șoferi să caute metode alternative, iar cea mai ieftină și la îndemână pare a fi montarea unui sistem de alimentare cu gaz petrolier lichefiat (GPL). Cum prețul actual al benzinei este de peste 5 lei/litru, iar cel al gazului de doar 2,7-2,8 lei, soluția nu este deloc de neglijat. Așa se face că, în ultima vreme, comercianții de sisteme auto GPL și chiar șefii unor mărci care au în ofertă mașini cu sistemul respectiv montat din fabrică se bucură de tot mai multe solicitări. În ciuda faptului că mulți dintre șoferii români se tem să umble cu „bomba“ în portbagaj. Reprezentanții companiilor care montează sau vând sisteme omologate de alimentare cu GPL susțin că teama este nejustificată.
„Dacă instalația este omologată și montajul este făcut conform standardelor, pericolele sunt la fel de mici sau de mari ca în cazul vehiculelor dotate cu rezervoare de benzină sau motorină“, a declarat pentru Capital product-managerul Skoda, Daniel Moise.
Oferte pe măsura buzunarului
Marca cehă are în ofertă o variantă a modelului Octavia echipată cu un sistem dual de alimentare (benzină-GPL). Costul minim al unei mașini Octavia Classic 1.6 MPI GPL, care dezvoltă 98 CP, este de 14.537 de euro, cu circa 1.500 de euro mai mult decât același model alimentat doar cu benzină. Și Dacia a avut și încă are în ofertă modele alimentate dual.
„Anul trecut, 4% dintre modelele Logan MCV şi 3% dintre berlinele Dacia Logan (în versiunile de motorizare 1.4-75CP şi 1.6-90CP) vândute în România au fos