Numărul biletelor vândute prin sistemele electronice a scăzut cu 11% în 2010 faţă de 2009, valoarea lor fiind de aproape 151 de milioane de euro
Anul trecut gradul de ocupare a locurilor din trenurile operate de CFR Călători a fost de 27,6%, ceea ce înseamnă că trei sferturi din capacitatea de transport a rămas nefolosită, conform datelor companiei furnizate la cererea gândul. Anul trecut CFR Călători a transportat, în total, 58 de milioane de persoane, în scădere cu 5% faţă de 2009, în timp ce pierderile companiei de stat au scăzut în acelaşi interval de timp de la 210 la 30 de milioane de lei. Gradul de ocupare a scăzut de la 30,4% în 2008 la 28,5% în 2009.
Cele mai mari grade de ocupare, care urcă până la 50%, se înregistrează pe magistralele din şi spre Bucureşti, care fac legătura cu Suceava, Iaşi, Timişoara, Craiova, Cluj, Constanţa şi Galaţi, dar numai în cazul trenurilor de rang superior. Printre explicaţiile privind gradul foarte redus de ocupare a trenurilor de pasageri oferite gândul de CFR Călători se numără şi faptul că "transportul feroviar are şi rolul de garantare a libertăţii de circulaţie şi de coeziune teritorială (...). Ca regulă generală nu trebuie să existe clienţi refuzaţi din lipsă de locuri". O altă explicaţie este şi faptul că "o utilizare de peste 70% a unui vagon creează călătorilor o senzaţie de disconfort şi de supraaglomerare şi aceştia vor percepe negativ calitatea confortului". În acelaşi timp, oficialii CFR Călători atrag atenţia şi că "traficul nu este constant nici pe perioade de timp, ci are vârfuri de trafic orare, săptămânale, sezoniere, de sărbători etc".
Compania de stat nu uită să precizeze, printre motivele scăderii traficului, respectiv a gradului de ocupare, faptul că este criză - "scăderea indicatorilor macroeconomici", la fel cum nu a uitat nici de problemele provocate de "sora" CFR SA, compania car