Turcii de la Garanti Bank si-au planificat pentru 2011 o crestere cu 25% a portofoliului de carduri de credit de pe plan local, in ciuda situatiei economice inca dificile din Romania. Ilgaz Kaya, directorul de marketing al Garanti Bank Romania, considera competitia de pe segmentul cardurilor de credit ca fiind binevenita, deoarece face ca piata sa mearga mai repede in directia potrivita.
Utilizarea cardului de credit era redusa in Romania in urma cu 3-4 ani. Atunci, cardurile erau folosite, in principal, pentru retragerile de numerar de la bancomate, iar comerciantii nu prea acceptau plata cu cardul, povesteste, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Ilgaz Kaya (foto), directorul de marketing al Garanti Bank.
Garanti Bank avea la finalul primei luni din 2011 un portofoliu format din 112.000 de carduri de credit si 85.000 de carduri de debit. Banca tinteste sa ajunga la 140.000 de carduri de credit la finalul acestui an, cu 25% mai mult decat in prezent. Cardurile de credit emise de banca sunt incluse in programul de loialitate Bonus Card, program prin care clientii pot acumula bonus din valoarea cumparaturilor achitate cu cardul sau pot efectua cumparaturi in rate in reteaua de parteneri comercianti.
“Evolutia Bonus Card a determinat si alte banci sa se indrepte spre un astfel de program de loialitate. Competitia este buna pentru a convinge clientii si comerciantii sa intre in astfel de programe”, a declarat Ilgaz Kaya.
El a explicat ca bancile incearca sa stimuleze interesul clientilor pentru carduri prin oferirea de bonus sau rate fara dobanda, mai ales acum cand clientii au devenit mai atenti la costul cumparaturilor.
“In perioada 2007 – 2010 am ajuns la un portofoliu de peste 112.000 de carduri de credit. Circa 65% dintre posesorii de carduri folosesc facilitatea de cumparaturi in rate fara dobanda la comerciantii parteneri s