Filiala locala a producatorului de telefoane DECT Gigaset vrea anul acesta venituri similare cu cele inregistrate in 2010, cand compania si-a redus vanzarile cu 20%, compania urmand sa intre in luna mai pe o piata noua, a telefoniei IP, si sa concureze astfel cu jucatori precum Cisco.
Citeste intr-un interviu cu reprezentantul local Marius Toma despre piata telefoniei fixe, parteneriate si noi planuri, precum si despre viitorul acestui segment de piata.
Se mai cumpara telefoane fixe? Marius Toma, director general al Gigaset Romania, considera ca, cel putin in urmatorii ani, telefoanele fixe vor ramane inca foarte cautate, in ciuda penetrarii din ce in ce mai puternice a telefoniei mobile si in special a smartphone-urilor.
“Cei mai multi cumparatori sunt, intr-adevar, persoane de peste 40 de ani, obisnuite cu telefoanele fixe. Insa incercam sa atragem si tineri prin modele colorate, ‘la moda’. Aceste modele acopera circa 10% din vanzarile totale”, spune Toma, manager al filialei locale a companiei detinuta integral de fondul de investitii german Arques Industries AG. Acesta admite insa ca nivelul vanzarilor nu mai este cel din anii anteriori, fiind in scadere.
In Romania este o cutuma, inca de pe vremea comunismului, sa achizitionezi telefoane cu fir in hoteluri.
Telefoanele cu cea mai mare “priza” la public sunt cele din clasa A, cele mai ieftine, cu preturi cuprinse intre 25 si 30 euro. Acestea acopera aproximativ 75% din vanzarile totale, lucru oarecum previzibil avand in vedere faptul ca, in perioada de nesiguranta economica, clientii se indreapta catre produse mai ieftine.
Circa 85% din vanzarile de telefoane DECT sunt fara fir. “Ne asteptam insa ca anumite institutii sa continue sa cumpere telefoane cu fir multi ani de acum incolo. Printre acestea se numara hotelurile. In Romania este o cutuma, inca de pe vremea