Lansat in urma cu 55 de ani in Germania, conceptul de restaurante Wienerwald va aparea si pe meniul consumatorilor romani din luna martie. Ali Capa, fostul director de investitii al dezvoltatorului Anchor Grup, vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre cum se aliniaza oferta Wienerwald pe o piata in care consumul de produse din carne de pui este dublu fata de tari precum Germania.
Lansata in Germania in urma cu 55 de ani, reteaua Wienerwald detine in prezent 34 de restaurante in Germania si 33 in Turcia. In 2010, compania a raportat afaceri de 25 mil. euro in Germania, respectiv 18 mil. euro in Turcia.
De ce a fost ales un lant german de restaurante si nu unul turcesc? “Produsele Wienerwald au fost testate cu succes si pe piata din Turcia, unde in 2 ani si jumatate au fost deschise 33 de locatii. Notorietatea brandului a fost un motiv. De asemenea, nu foarte multe lanturi de restaurante turcesti sunt la fel de populare si au la fel de mult succes precum acesta”, argumenteaza Ali Capa (foto).
Alegerea Romaniei pentru acest proiect a fost una fireasca, in conditiile in care cei doi oameni de afaceri sunt prezenti pe plan local de peste 10 ani in special prin intermediul afacerilor din sectorul imobiliar. In plus, industria restaurantelor in sistem de livrare rapida “nu a ajuns inca la saturatie”, considera Ali Capa.
“Exista inca loc suficient pentru extindere, cred ca brandurile mari vor continua sa creasca si, de asemenea, vor aparea noi jucatori. Am mai observat apetitul mai ridicat al romanilor pentru produsele din carne de pui. Poti sa vezi acest lucru chiar si din succesul pe care il inregistreaza aici branduri precum KFC si pe care nu il intalnesti in multe alte tari. Consumul de carne de pui in randul romanilor este aproape cu 50% mai ridicat decat in Germania”, explica omul de afaceri.
Posibilitatea intrarii bran