Conform studiului făcut de "Sport+Markt", granzii din La Liga au atras în sezonul trecut 80% din piaţa spaniolă, raportînd încasări duble faţă de cele toate cele 20 de cluburi din Serie A
Real Madrid şi Barcelona nu se bat numai pentru titlu în La Liga, dar îşi dispută şefia şi la capitolul merchandising. Granzii Spaniei reuşesc să domine o piaţa europeană, care în sezonul 2009-2010 a realizat încasări de 2,1 miliarde de euro.
Potrivit studiului publicat de agenţia germană Sport+Markt, pe 182 de cluburi şi pe baza sondajului la care au participat 10.000 de suporteri, 10 echipe strîng din vînzarea de tricouri, replici ale acestora, steaguri, eşarfe şi alte articole cu însemne proprii suma de 1,2 miliarde de euro. Alături de Real şi Barcelona, apar în top, în ordine, Liverpool, Bayern, Marseille, Manchester United, AC Milan, Inter, Lyon şi Fenerbahce.
Pentru prima oară de cînd se face studiul, La Liga a depăşit Premier League în acest clasament, în care Bundesliga a reuşit să ia faţa Seriei A şi Ligue 1. Raportul a monitorizat şi alte cinci ligi de pe continent, Polonia, Ucraina, Rusia, Turcia şi Olanda, care adună la un loc 727 de milioane de euro.
Acelaşi studiu a dezvăluit că doar vînzarea de tricouri generează 57% din totalul sumelor provenite din merchandising, iar dintre cel 13,7 milioane de exemplare vîndute 11,4 milioane poartă marca Adidas şi Nike.
Top încasări merchandising 2009-2010
1. La Liga - Spania 190,1 milioane de euro
2. Premier League - Anglia 167,5 milioane de euro
3. Bundesliga - Germania 129,7 milioane de euro
4. Serie A - Italia 76,9 milioane de euro
5. Ligue 1 - Franţa 66,6 milioane de euro
Bayern peste Real, Barcelona şi Manchester United
Situată doar pe locul 4 în clasamentul european al veniturilor din merchandising în