Kantar Media, castigatorul licitatiei pentru masurarea audientelor TV in perioada 2012-2015, va intocmi un panel nou, de 1200 de gospodarii, in care va instala peoplemetere care utilizeaza tehnologia “audio matching”, au declarat reprezentantii companiei, prezenti la o conferinta de presa.
Prin tehnologia “audio matching” sunt inregistrate esantioane audio care sunt stocate in peoplemetere si transmise la sediul central al Kantar Media, unde sunt asociate cu cele 55 de posturi de televiziiune monitorizate de Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA).
“Avand in vedere trecerea la emisiile digitale, peoplemeterele seria 5000 si tehnica se potrivesc atat unui mediu analog cat si unui mediu digital”, a spus Liliana Mihailescu, general manager Kantar Media Romania.
Kantar Media Audiences Romania (fosta TNS Media Research) este parte a grupului Kantar Media, cu sediul in Marea Britanie si detinut de WPP. Kantar Media este furnizorul oficial de audiente TV in Marea Britanie, China, Rusia, Spania, Turcia si Emiratele Arabe Unite.
Compania va furniza datele de audienta pentru piata romaneasca de televiziune in perioada 1 ianuarie 2012 - 31 decembrie 2015. Serviciul va incepe prin intocmirea sondajului de configurare, subcontractat catre CSOP. In vara va incepe instalarea peoplemeterelor, urmand ca primele teste sa aiba loc la 1 noiembrie 2011.
Licitatie contestata
Stabilirea noului furnizor al datelor de audienta TV a avut loc in urma unei licitatii organizate de ARMA si Consiliul National al Audiovizualului (CNA), in perioada mai 2010 - ianuarie 2011. La licitatie au mai participat companiile GfK Romania (furnizorul din perioada 2008-2012), Nielsen si Mediaresearch. Dosarele au fost notate de o comisie paritara formata din 5 membri ai CNA, 5 reprezentanti ai televiziunilor (Pro TV, Antena, TVR, Prima TV si Realitate