Cunoscutul producător american de gumă de mestecat are 85.000 de locuri de vânzare la nivelul întregii ţări, ştiind altfel în orice moment cum merge consumul.
Mihai Georgescu, managerul care se află la conducerea companiei Wrigley România de aproape 20 de ani şi care a trăit experienţa de a face business pe o piaţă cu peste 20 de milioane de consumatori imediat după Revoluţie, dar şi în perioada de boom a consumului şi în cea de criză, spune că sentimentul de neîncredere al românilor stă în calea revenirii economiei.
"Românii au un semn de întrebare legat de aproape orice şi au tendinţa să fie mai degrabă negativişti decât să privească optimist lucrurile. Ei au o atitudine negativistă mai ales atunci când vine vorba de ei înşişi. Neîncredere generată de evoluţiile mediului economic, mediului în care îşi desfăşoara activitatea şi incertitudinea zilei de mâine sunt principalii factori inhibatori atât ai consumului, cât şi ai investiţiilor dacă vorbim de firme. Acest lucru trebuie să fie primul pe care să îl rezolvăm."
Omul care ştie de la sursă ce se întâmplă în comerţ crede însă că fără o revenire a comerţului nu vom putea vorbi despre o ieşire din criză.
"Nu cred că vom putea avea o creştere economică semnificativă pe termen lung dacă nu se rezolvă problema consumului, care la rândul său trebuie să crească în limite sustenabile. Ceea ce s-a întâmplat în perioada 2004-2008 a fost o creştere extrem de rapidă a consumului pe baze insuficient de sigure şi insuficient legate de piaţa noastră. Această creştere s-a făcut pe o finanţare ce a venit din exterior şi odată ce aceasta a dispărut şi consumul a regresat."
Georgescu, 44 de ani, este printre cei mai longevivi manageri din România, el conducând afacerile Wrigley în România din 1992, de la intrarea pe piaţă a producătorului de gumă de mestecat. Managerul explică faptul că şi în prez