Utilizatorii de Internet petrec online de doua ori mai mult timp decat la televizor, si cand navigheaza, cauta cu precadere informatie, releva un studiu efectuat de Daedalus si prezentant in cadrul conferintei Digital Marketing Forum.
Studiul Daedalus arata ca utilizatorii de Internet isi petrec peste 64% din timp online, si doar 35,7% la televizor. In mod paradoxal, cheltuielile de publicitate se orienteaza in proportie de peste 90% pe TV, online-ul primind doar 6,3% din bugetele advertiserilor.
De ce? Oficialii Daedalus au explicat ca probabil inca sunt multe necunoscute legate de comportamentul utilizatorului de Internet si ca nu exista un set de bune practici in acest mediu de comunicare.
Ce cauta internautii pe net? Cea mai mare parte a timpului petrecut de acestia pe Internet este orientat spre informatie, circa 33,4%. Retelele sociale reprezinta 21% din timpul petrecut de internauti online, iar zona de mesagerie online acopera 19,6%% din timp.
Timpul petrecut pe platforme audio-video ca YouTube, sau in zona de jocuri sunt urmatoarele modalitati de petrecere a timpului pe Internet, in cazul romanilor.
Potrivit studiului, respondentii aloca mai mult timp pentru activitati online, decat pentru activitati offline. Surprinzator, utilizatorii cu educatie scazuta petrec cel mai mult timp online, 64%, in timp ce media este de 55%.
In cazul consumului de presa scrisa, internautii spun ca 71% din timp il aloca pentru a citi presa online. In schimb, in cazul radioului si al TV-ului, cea mai mare din timp este petrecuta pentru vizionari offline.
Studiul arata ca pe masura ce creste varsta user-ului, interesul pentru retele sociale scade, iar cel pentru informatie creste.
Mesageria instant este utilizata mai mult de persoanele mai in varsta, in timp ce zona de audio-video capteaza preferinte