Cum pot fi folosite mai eficient pe Internet reclamele ? 10 "tactici" care imbunatatesc promovarea online au fost reliefate de specialistii din domeniu, in cadrul conferintei Digital Marketing Forum, desfasurata marti la Bucuresti.
"De 5 ani se spune ca urmeaza anul marketing-ului pe telefoane mobile si ca a venit sfarsitul erei 'display advertising-ului' (bannere online-n.r.). Totusi, display ad-ul tot reinvie", a spus Adrian Stanescu, managing partner pe Romania si Moldova al companiei Thinkdigital.
Totusi, rata click-urilor pe reclame este in scadere la nivel global potrivit studiilor de specialitate. "Din 1.000 de persoane, 5 dau click pe o reclama, 2 nu fac parte din publicul tinta, unul a dat din greseala, unul nu are rabdare sa stea si doar unul mai ramane valabil", spune Stanescu.
Prin urmare, cum ne facem reclamele online mai interesante si relevante pentru utilizatori?
1. Folosirea formatelor video
Potrivit lui Stanescu, rata de interes pentru o reclama online in format video este 25 ori mai mare decat pentru un o prezentare clasica. De asemenea, in cazul formatelor video, eficienta spotului poate fi monitorizata mai bine prin masurarea secundelor petrecute de fiecare utilizator pe acel clip.
2. Ia-o pe scurtatura
In mod normal, cand dai click pe un banner online, ajungi pe site-ul companiei respective, care iti prezinta mai multe detalii despre produs. Ce-ar fi daca ai insera direct in banner calculatorul de rate pentru masina pe care vrei sa o vinzi? Sau cum ar fi sa existe posibilitatea a cumpara direct din banner?
Potrivit lui Stanescu, bannerele de acest tip au o rata de conversie de 8 ori mai mare decat rata de click.
3.Folosirea instrumentelor avansate de creionare a profilului publicului tinta
Stanescu ii mai sfatuieste pe jucatorii din domeniu s