Fiecare fulg de nea numara un alt inger in cadere, semn ca inca un om a ales gresit. Orbecaind pe aici, am uitat pina si unde mergem. Ingerii ne sint de prisos, ceea ce ii face vulnerabili. Iar pe noi ne adulmeca bezna. In premiera absoluta, la Teatrul National din Iasi, cel mai ingenios regizor roman actual, Radu Afrim, pune in scena spectacolul Dawn-Way(Oameni slabi de inger. Ghid de folosire), adaptare dupa textul dramaturgului rus contemporan Oleg Bogaev. In distributie: Octavian Jighirgiu, Catinca Tudose, Florin Mircea, Dumitru Nastrusnicu, Radu Ghilas, Anne Marie Chertic, Daniel Busuioc, Doru Aftanasiu, Silvia Baleanu Popa, Ionut Cornila, Liviu Manoliu, Gelu Zaharia, Pusa Darie, Doina Deleanu, Andreea Boboc, Petrica Ciubotaru, Alina Mindru si studentii Alexandru Dobinciuc, Dumitru Georgescu, Loredana Cosovanu, Vlad Volf. Mesajul piesei lui Bogaev este unul religios, avind in prim-plan ingerul cazut si omul (de)cazutsi temaincercarilor divine. Sarcina cea mai grea nu-i revine nici lui Dumnezeu, spectator dezabuzat, dar nu pe deplin convins de inutilitatea omului, si nici Diavolului, gata sa-l sfirtece pe inculpatul numit om la primul semn al creatorului sau. Ci atirna pe umerii ingerului. Ingerul il petrece pe om pe pamint, mijlocindu-i accesul la mesajul divin, pe care omul, din pacate, nu reuseste sa-l descifreze. Ingerul are rolul, la porunca Atotputernicului, de a testa integritatea omului, incercind sa-i mai dea o sansa dupa cea de-a doua cadere. Dar ingerul din om cade din nou si din nou. Astfel ca scenariul devine o analogie incompleta, dar cu suficiente exemple, mai exact 13, pentru a extrage o concluzie plauzibila despre omul (de)cazut din cauza ignorantei, desfrinarii, arogantei, delasarii, trufiei, ipocriziei, egoismului, lacomiei, coruptiei, miniei, indiferentei, lasitatii, neputintei. Exemplele sint situatii in care, dupa acelasi pattern, ingerul se