Tocmai văzusem cum se prăbuşeşte faleza de la Constanţa, după cele de la 2 Mai şi Eforie Sud (sau Nord?). Ba mai văzusem o dată în ce stare se află şi aşa-zisul cel mai ambiţios proiect de autostradă european, adică fantomatica şosea numită Transilvania. Nu era prima oară când aflam cât costă la noi şi cât costă în alte părţi, nu era prima oară când vedeam că pentru ca Bechtel să pună laba pe această lucrare, cu un contract înrobitor pentru România, a lucrat şi unul dintre ambasadorii Statelor Unite, „licuriciul cel mare", e drept, pe vremea guvernării Năstase.
Tot lucruri drăguţe şi încurajatoare, nu-i vorbă. După ce că şi numărul de locuitori ai României scade îngrijorător, conform altei informaţii, reluată duminică, uite că nici cu teritoriul nu stăm mai bine. Dacă nu ne ia Uniunea Sovietică Basarabia şi nordul Bucovinei, pentru că nu mai au ce lua, fiind gata luate, uite că nici Marea Neagră, singurul nostru vecin mai paşnic, după spusele unui istoric de altădată, nu mai e ce-a fost. Măcar asta nu va putea face din terenul pierdut de la 2 Mai, Eforie Sud, Constanţa şi de unde s-o mai pregăti să ne răpească vreo parte, cine ştie ce RSS, care să devină după aia pretext de noi conflicte. De unde noi eram mari şi tari la Marea Neagră acum câţiva ani, iată că tot marea e mai mare şi mai tare. De-aia zic eu că nu e bine să te pui cu natura, că, oricum, nu ai şanse de câştig. Bine măcar că, deocamdată, Bechtelul nu ne ia decât bani dacă nu lucrează, că la valoarea noastră ne puteam trezi cu vreo clauză care să prevadă confiscarea terenului pe care ar trebui să se construiască autostrada, în cazul în care lucrările nu se plătesc la timp, aşa majorate cum sunt. Nu ne iau decât nu ştiu cu cât mai mult peste dobânda Euribor... În schimb, fiţi liniştiţi, că pentru lucrările la vilele cu piscine şi tot luxul construite pentru politicienii noştri sau pentru oamenii l