Să-ţi ajuţi aproapele atunci când are nevoie de sprijin sau să fugi până nu ai fost văzut de cineva şi să laşi totul baltă, chiar dacă acel care aşteaptă ajutorul tău zace într-o baltă de sânge? Este ideea piesei dramaturgului rus Oleg Bogaev "Dawn Way", care a văzut lumina rampei de curând la Teatrul Naţional din Iaşi. "Dawn Way (Oameni slabi de înger. Ghid de folosire)" – aşa se intitulează spectacolul montat de Radu Afrim în Sala Cub, care trezeşte curiozitatea spectatorilor, mai ales că regizorul a avut grijă să alimenteze această curiozitate din timp, postând înainte de premieră, pe o reţea de socializare, atât fotografii, cât şi "trailerul" spectacolului în care e folosită piesa "Stallions" (Armăsarii) cântată de Marissa Nadler. E ceva unicat, provocator, misterios.
Parabola social-filosofică din textul lui Bogaev oferă prilej de cugetare tuturor, permiţând o mare libertate regizorilor care se încumetă să pună piesa în scenă şi care au ceva de spus, evident. Bogaev face parte din curentul denumit la ruşi "Noua dramaturgie". Aceşti noi dramaturgi erau în perioada Perestroikăi adolescenţi şi au devenit maturi în perioada capitalismului sălbatec rusesc, de după puci. Viaţa lor trăită în aceste intervale de timp, când încercau să viseze, dar visul li se întrerupea, se stabileşte între spaţiile rândurilor de texte pe care ei le scriu. Scriu adesea dur, sarcastic, scot în vileag probleme morale. Pun întrebări, dar nu dau şi nu caută răspunsuri. Tema piesei lui Bogaev este legată de "lumină şi întuneric". Arată "drumul spre pierzanie" pe care merge omul.
Bogaev pune ca un fel de explicaţie la "Dawn Way": calea spre abis, spre pierzanie, fără oprire, iar "Dawn Way" i-a rămas în memorie auzind cântecul "Please quit your low down ways" al lui Bob Dylan. A scris astfel 16 scene, care redau un spaţiu abstract. Acţiunea se desfăşoară noaptea,