Pentru o oră petrecută uitându-se la televizor, un român navighează două ore pe internet, conform unui studiu realizat de Daedelus Group. Puse în faţa acestei realităţi impuse de noua societate media, marile companii din România au făcut eforturi pentru a se adapta şi au încercat să se facă cunoscute prin intermediul online-ului.
De la pagini pe Facebook, bloguri, concursuri online, cele mai diverse elemente au fost folosite în lupta pentru supremaţia pe internet.
Însă doar unele brand-uri româneşti au reuşit să facă faţă noii revoluţii. Astfel, primele locuri în topul celor mai prezente branduri româneşti de pe internet au fost obţinute de Dacia şi BCR arată studiul Leading Brands by Internet Users realizat de Gemius şi Evensys. Dacia mai deţine primul loc şi în topul popularităţii pe internet şi al încrederii pe care internauţii îl au în companie.
Care sunt elementele unui brand de succes pentru internauţii români?
Utilizatorii români de internet cu vârste cuprinse între 18-45 de ani apreciază un brand pe baza imaginii cât mai bune pe care şi-o crează şi nu pe baza prezenţei pe internet care era principalul criteriu în 2010.
"Brand-urile româneşti şi-au îmbunătăţit imaginea şi prezenţa lor online, dar există şi brand-uri care au avut scăderi anul acesta ca de exemplu Petrom", a declarat Cătălin Emilian, manager operaţiuni la Gemius Research.
Conform studiului realizat de Gemius prezenţa online a unui brand este definită pe baza următoarelor criterii:
*informaţiile despre produsele/serviciile sale şi datele de contact disponibile online- 42%
*imaginea sa online (site-ul web, bannerele, design-ul, grafica,)-41%
*posibilitatea ca produsele sau serviciile sale să fie cumpărate de pe internet-31%
*comunicarea online cu clienţii prin cât mai multe căi disponibile precum blog,-uri newslettere, reţele sociale -27% @N_P