Mediul online devine din ce în ce mai important pentru companiile româneşti, iar componenta de social media cu reprezentatul său principal - Facebook nu va lipsi în acest an din campaniile de publicitate.
"2011 va fi cu siguranţă anul aplicaţiilor Facebook. Dacă anul trecut Facebook era deja în 50% dintre brief-urile online, acum nu mai există client care să nu includă o cerere pentru o aplicaţie de Facebook", spune Costin Radu, Mananging Partner- The Geeks.
De la companiile de IT, electronice şi până la cele farmaceutice sau de îngijire personală, orice firma foloseşte în prezent mediul digital ca modalitate de sprijinire a campaniilor derulate offline (tv, radio, outdoor).
Viitorul: goana după like-uri şi aplicaţii mobile
Alexandra Mecklenburg de la agenţia OgilvyInteractive din Londra crede că avantajul social media este că permite companiilor să ofere produse pe gustul fiecărui client deoarece dispune de un număr mare de informaţii despre fiecare consumator în parte.
Ea crede că în prezent aistăm la o revoluţie fundamentală a media în care conţinutul este elementul principal. De aceea eficienţa utilizării digitalului ţine tocmai de relevanţa, utilitatea pentru consumator şi competitivitatea conţinutul oferit.
Pentru Emma Searles de la MEC Global Solutions o companie online va fi eficientă dacă va îngloba trei elemente cheie şi anume: implicarea utilizatorului, o interacţiune permanentă şi promptă şi obţinerea loialităţii. Ea spune că atunci când conţinutul este bun el va fi împărţit, dat mai departe altor persoane ceea ce va duce la crearea unei loialităţi.
Alexandra Mecklenburg compară social media cu o relaţie amoroasă pentru că în ambele situaţii trebuie să menţii o legătură, o interacţiune constantă fără să îl sufoci sau să îl neglijezi pe cel de lângă tine.
Cel mai mare obstacol pentru o companie prezentă în mediu