Presa franceză recunoaşte că uzina de la Mioveni este inima grupului
La Tribune: "Obraznicul succes al Dacia în Europa"
Chiar dacă mulţi ştiau care este cea mai tare marcă a celor de la Renault şi nu a fost niciun secret pentru nimeni, acum chiar şi francezii îi recunosc aportul la rezultatele constructorului auto din Hexagon. Publicaţia franceză La Tribune afirmă că performanţele "obraznice" obţinute de Dacia prin cele două modele Sandero şi Duster sunt motorul rezultatelor Renault, mai ales în condiţiile în care pătrunde tot mai mult în vestul Europei. Această evoluţie a mărcii româneşti chiar le dă motive de îngrijorare francezilor care se gândesc probabil, acum, cine e mai tare: Dacia sau Renault? "Rezultatele Dacia le salvează pe cele ale Renault, ceea ce este îngrijorător. Marca românească a depăşit luna trecută 20.000 de înmatriculări de automobile noi (în Europa - n.r.). Cota de piaţă s-a apropiat de 2%. Dacia nu este departe de Seat, şi nici chiar de Hyundai. Franţa a absorbit 38% din înmatriculările europene ale mărcii. Nu este rău pentru o maşină care, iniţial, nu era destinată comercializării în Europa de Vest", titrează La Tribune într-un articol intitulat "Obraznicul succes al Dacia în Europa", citează Mediafax.
Una dintre cele mai "frumoase" dinamici de pe piaţă
Publicaţia franceză mai subliniază că întârzierile în livrarea Duster-ului sunt în continuare ridicate, dar cererea pentru acest model este puternică. Înmatriculările Dacia au crescut cu 18,7 procente pe Bătrânul continent, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), şi reprezintă una dintre cele mai "frumoase" dinamici de pe piaţă, notează La Tribune. În schimb, înscrierile în circulaţie ale Renault, principala marcă a grupului auto, au coborât cu 8,9%. Scăderea poate fi atribuită performanţelor slabe ale pieţei spaniole