În Bucureşti, şefilor instituţiilor de cultură subvenţionate de Primăria Capitalei, printre care şi managerii teatrelor, le-au expirat contractele de management la 17 februarie. Dacă la Primăria Capitalei nu s-au făcut evaluările managerilor în 2010, directorii teatrelor din Arad şi Târgovişte nu au obţinut din partea comisiilor locale nota de trecere.
Mandatele de management ale directorilor insituţiilor de cultură din Bucureşti şi din ţară expiră în această perioadă. După „fierberea" concursurilor de la Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN), care subvenţionează instituţiile naţionale de cultură, a început iureşul evaluărilor şi al concursurilor la cele subvenţionate de primăriile locale.
Citiţi şi: Directorii dau examen la minister
În Bucureşti, 12 teatre sunt în această situaţie, printre care Odeon, Bulandra, Nottara, Metropolis, Mic şi Foarte Mic, Ţăndărică, alături de Circul Globus, Opera Comică pentru Copii şi Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului Bucureşti, ArCuB.
Conflict între deliberativ şi executiv
Conform OUG 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări prin Legea 269/ 2009, evaluarea directorilor de teatre se face anual, când aceştia trebuie să obţină peste nota 7, dar şi o dată la cinci ani, când pentru obţinerea unui nou mandat pe un proiect de management, directorii trebuie să ia minim nota 9.
Problema este că în cadrul Primăriei Bucureşti nu s-au făcut încă evaluările anuale în 2010, iar contractele de management ale directorilor au expirat, conform legii, la 17 februarie 2011.
Directorii în această situaţie nu mai au drept de semnătură, pentru că nu s-a dat niciun concurs care să-i reconfirme în funcţie. „Niciuna dintre evaluările prevăzute de lege nu a avut loc, nici trecerea pe noile contracte de management conform