Aproximativ un sfert dintre orășenii din România spun că nu le place să meargă la cumpărături. Dintre aceștia, două treimi sunt bărbați, arată un studiu internaţional care analizează valorile şi stilul de viaţă al consumatorilor, realizat de GfK România.
Media de vârstă a celor care nu vor să audă de cumpărătoru este ușor mai ridicată decât cea a fanilor shoppingului. Pe de altă parte, această atitudine nu are legătură cu lipsa resurselor: atât cei care evită cumpărăturile, cât și cei pe care îi distrează au venituri similare și nu sunt nici mai pesimiști, nici mai optimiști în legătură cu felul în care va evolua situația lor financiară în viitorul apropiat.
Consumatorii cărora nu le place să meargă la cumpărături sunt mai puțin înclinați decât ceilalți să cumpere ceva doar pentru a se răsfăța (38% față de 68%). În același timp, mai puțini dintre ei au obiceiul de a căuta în mod activ noutățile în materie de produse (13% față de 34%).
Mai rar cu reţelele sociale
Ambele categorii fac cumpărături aproximativ la fel de frecvent. În același timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT și comunicații este același. Pe de altă parte, cei pe care nu îi amuză ieșitul la cumpărături sunt mai dificil de atras, în special către produsele noi. În afară de faptul că nu le caută în mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai puține. De exemplu, citesc puțin mai rar ziare (50% le citesc săptămânal, față de 58% în cazul celorlalți) și mai ales reviste (32% le citesc săptămânal, față de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi găsiți mai rar în rețelele de socializare (13% față de 25%); dacă se informează în legătură cu ceva ce vor să cumpere, este mai puțin probabil să meargă prin magazine (6% față de 11%).
Totuși, principalul canal de informare este același pentru ambele categorii de consumatori: atunci când vo