In conditiile in care consumatorul a inceput sa se orienteze in special spre functionalitate si pret, in detrimentul imaginii, iar preturile pe piata electrocasnicelor inregistreaza scaderi de la o saptamana la alta, anul acesta s-ar putea sa asistam la exituri importante din industria de profil sau schimbari la varful filialelor locale ale unor mari jucatori internationali, crede Valeriu Cobaschi, directorul general al Baumatic Romania.
Prezenta pe piata locala de electrocasnice incorporabile din 2009, Baumatic a raportat anul trecut afaceri de sub un milion de euro, tintind pentru 2011 o cifra de afaceri de 1,2 mil. euro, pe fondul unei industrii care ar putea avansa cu 1,5 mil. euro, pana la valoarea de 31,6 mil. euro.
“A existat o crestere in special in zona produselor incorporabile foarte economice. A existat o batalie extraordinara pe preturi, iar cum noi suntem pozitionati pe zona mediu-premium nu am putut fructifica cum trebuie aceasta crestere. Cand intri intr-o piata trebuie sa intri de sus in jos si nu invers, intrucat prima impresie conteaza. Nici astazi nu as vrea sa coboram foarte mult cu pozitionarea, insa va trebui sa facem un compromis. Oamenii au inceput sa caute in primul rand pretul in detrimentul imaginii”, explica Valeriu Cobaschi (foto), cel care timp de 11 ani a condus operatiunile Franke Romania, unul din competitorii actuali ai Baumatic.
Pe o piata in care una dintre tendintele sesizate a fost “o sarabanda a preturilor”, de la o saptamana la alta, Baumatic Romania incearca o schimbare de strategie care sa nu vizeze in primul rand scaderea preturilor produselor din portofoliu. Compania va intra anul acesta cu o gama de articole realizate special pentru piata din Romania, in care “calitatea va ramane aceeasi, insa nu vom mai oferi acelasi numar de accesorii”, argumenteaza Cobaschi.
Astfel, daca un cuptor complet ac