Suntem pe locul 29 din 32. Fruntaşe sunt Austria, Irlanda, Italia, Malta, Portugalia şi Suedia
România se află sub media europeană la capitolul disponibilităţii online a serviciilor publice de bază, având un procent de 60%, care o situează pe locul 29 din cele 32 de state monitorizate (UE 27, Islanda, Norvegia, Elveţia, Croaţia şi Turcia), a informat ieri Comisia Europeană, precizând că datele sunt cuprinse în Raportul de analiză comparativă privind e-guvernarea, dat ieri publicităţii.
Statele cu cele mai bune performanţe în UE în ceea ce priveşte guvernarea electronică sunt Austria, Irlanda, Italia, Malta, Portugalia şi Suedia, state în care serviciile publice de bază sunt în întregime disponibile online. Bulgaria, Italia şi Letonia se numără printre ţările care au înregistrat progrese importante în ultimul an în ceea ce priveşte disponibilitatea online a serviciilor publice.
Raportul arată, totodată, că, de cele mai multe ori, serviciile adresate companiilor sunt mai avansate decât cele adresate cetăţenilor. Astfel, Austria, Danemarca, Estonia, Irlanda, Suedia şi Regatul Unit oferă 55% din serviciile necesare pentru a înfiinţa o companie prin intermediul unui portal special sau în mod automat. În schimb, doar 46% din serviciile utile persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sunt oferite prin intermediul unui portal specializat.
În ceea ce priveşte sistemul electronic de achiziţii publice (e-procurement), raportul evidenţiază că 70% din autorităţile publice au început să utilizeze sistemul electronic de achiziţii publice, dar gradul de utilizare a acestuia nu reprezintă decât 5% din totalul achiziţiilor publice. În opinia Comisiei, dacă sistemul electronic de achiziţii publice ar fi disponibil şi utilizat pe scară mai largă, costul achiziţiilor publice ar putea fi redus cu peste 30%.
Potrivit obiectivelor asumate de Un