SUV-ul românesc a fost cotat cu doar trei stele de către Euro NCAP, autoritatea europeană pentru siguranţa rutieră, la testele de impact. Organizaţia susţine că este dezamăgitor că o companie-mamă ca Renault nu acordă aceeaşi importanţă modelelor Dacia precum celor vândute sub brandul propriu.
Dacia Duster nu a reuşit să impresioneze, primind numai trei stele în urma testelor de impact, în schimb ce Qashqai, cu care împarte platforma, a reuşit o cotaţie de cinci stele.
Compartimentul pasagerilor din faţă a rămas stabil în urma impactului frontal, însă haionul portbagajului s-a deschis, ceea ce a dus la o penalizare. Protecţia în jurul pieptului celor doi pasageri este slabă, conform manechinelor de test care au înregistrat o presiune uriaşă. În zona femurală şi a genunchilor nu s-au înregistrat probleme, însă în zona şoferului, deformarea bordului prezintă risc de rănire.
La impactul lateral, uşa de la şofer s-a deschis, aşa că maşina a fost penalizată. Şi aici, manechinul de teste a înregistrat presiuni mari în zona coastelor. În cazul unui impact din spate, protecţia corpului la reculul maşinii a fost catalogată drept slabă.
Protecţia copiilor, singurul capitol bun
Dacia Duster a stat bine la capitolul protecţia copiilor de maximum 18 luni în testele dinamice. În scaunele speciale, manechinul de teste de trei ani, stând în poziţie cu faţa înainte, a fost controlat bine şi la impactul frontal, şi la cel lateral. Deci, la aceste teste în care au fost implicate simulatoarele copiilor, Duster a ieşit bine.
Airbagul de la pasager poate fi decuplat, pentru a permite montarea unui scaun de copil cu faţa înapoi. Însă faptul că statutul airbagului activat/dezactivat nu este vizibil pentru şofer a dus la un scor mai mic. Este un risc mare de a monta un scaun de copil pe locul pasagerului fără a dezactiva airbagul. Se p