De pe site-ul SEAP aflăm că MAE a cheltuit 28.000 de euro pe broşuri de informare privind aderarea la Schengen. Trecând peste faptul că demersul Ministerului de Externe este oarecum inutil, având în vedere faptul că România aproape a ratat acest obiectiv, fixat pentru luna martie, nu putem să nu observăm că firma căreia i-a fost atribuit contractul are un trecut plin de contracte din bani publici, indiferent de guvernările care s-au perindat din 1996 până acum.
Ministerul condus de Teodor Baconschi a atribuit contractul în valoare de 28.000 euro, fără TVA, firmei Ad-Hoc Advertising SRL, din Bucureşti, fără a organiza licitaţie. De altfel, potrivit anunţului postat pe SEAP, procedura aleasă pentru atribuirea contractului a fost cea a negocierii fără publicarea unui anunţ prealabil de participare, având în vedere "situaţia de urgenţă extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă, în conformitate cu condiţiile stricte stabilite în directivă". Aşa a justificat MAE atribuirea directă a contractului către respectiva firmă de web-design şi advertising.
În toată această afacere, cel mai interesant aspect este cel legat de de backgroundul societăţii comerciale care a primit contractul. Ad-Hoc Advertising SRL cu sediul în Bucureşti a fost amestecată, în anul 1996, într-o afacere urât mirositoare cu Bebe Ivanovici şi cu Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluţionarilor. SSPR, condus la acea vreme de Ivanovici, a comandat tipărirea a 44.000 certificate de revoluţionar unor obscure firme de publicitate, Faredo SRL şi Art Deco SRL. Cele două societăţi neavând posibilitatea să tipărească, subcontractează comanda firmei Ad-hoc Advertising SRL. Până aici, nimic în neregulă. Însă unsprezece luni mai târziu, Corpul de Control al Guvernului avea să constate, legat de acest contract, că "dacă SSPR ar fi comandat ex