În medie, disponibilitatea serviciilor publice pe internet în UE a crescut de la 69 % în 2009 la 82 % anul trecut.
Creşterea numărului de servicii publice disponibile online înseamnă costuri reduse pentru administraţiile publice şi mai puţină birocraţie pentru companii şi cetăţeni.
Peste 80 % din serviciile publice de bază sunt disponibile online, se arată în raportul Comisiei Europene. Este vorba despre servicii precum înmatricularea unei maşini, declaraţii fiscale sau înregistrarea unei noi firme.
Statele care stau cel mai bine la acest capitol sunt Austria, Irlanda, Italia, Malta, Portugalia şi Suedia. În aceste ţări serviciile de bază sunt în întregime disponibile online. Bulgaria, Italia şi Letonia au înregistrat şi progrese importante în ultimul an în ceea ce priveşte disponibilitatea online a serviciilor publice.
Raportul mai arată că serviciile adresate companiilor sunt într-un stadiu mai avansat în comparaţie cu cele oferite cetăţenilor.
Raportul din acest an se concentrează asupra nevoilor şomerilor şi ale potenţialilor oameni de afaceri. Acesta analizează modul în care administraţiile publice reduc birocraţia şi oferă, într-o manieră simplificată, întreaga gamă de servicii publice necesare pentru a înfiinţa o firmă sau pentru a găsi un loc de muncă. Serviciile pot fi oferite prin intermediul unui portal online sau în mod automat. De exemplu, atunci când o firmă nou-înfiinţată face o cerere pentru un număr de identificare fiscală, aceasta primeşte în mod automat şi un număr TVA.
Potrivit raportului, Austria, Danemarca, Estonia, Irlanda, Suedia şi Regatul Unit oferă 55 % din serviciile necesare pentru a înfiinţa o companie prin intermediul unui portal special sau chiar automat. În schimb, doar 46% din serviciile utile persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sunt oferite prin intermediul unui portal speciali