Euro NCAP a făcut publice rezultatele testelor de siguranţă efectuate asupra modelului Dacia Duster. Potrivit acestora, modelul nu a impresionat, obţinând un rating general de doar 3 stele.
Potrivit Euro NCAP „Duster a performat sub nivelul de siguranţă demonstrat de celelalte maşini noi lansate pe pieţele europene”,. Dacia Duster 1.5 dCI , cu tracţiunea 4x4 ( modelul testat de Euro NCAP), a obținut 28% în testul pentru protecţia pietonilor şi 29% la asistenţa sistemelor de siguranţă.
Dacia Duster a dezamăgit organizaţia Euro NCAP. Cu un rating general de 3 stele, SUV-ul românesc a înregistrat doar 28% la protecţia pietonilor şi 29% pentru sisteme de asistenţă, scor mult sub media maşinilor noi lansate pe pieţele din Europa.
După testele pentru protecţia ocupanţilor adulți, compartimentul pasagerilor a rămas stabil dar uşa portbagajului s-a deschis, maşina fiind penalizată pentru asta. Protecţia pieptului a fost marginală pentru ambii ocupanţi din faţă. Testele nu au arătat probleme la nivelul genunchilor însă au evidențiat că structura bordului, pe partea șoferului , prezintă risc de rănire la ocupanţi de mărimi diferite, protecţia pe respectiva parte fiind calificată ca marginală. În total, la protecția ocupanților, Dacia Duster a obţinut 27 de puncte. (74%)
La capitolul protecţia pietonilor, Euro NCAP a arătat că spoilerul şi partea frontală a capotei nu oferă siguranţă picioarelor pietonilor la acest capitol, Duster n-a primit niciun punct. În schimb, capota Duster asigură o bună protecţie în majoritatea zonelor unde ar putea avea un impact cu capul unui copil, însă testele au arătat că este foarte nesigură în cazul impactului cu un adult. În total, la acest capitol Duster a primit 10 puncte (28%)
Duster a fost penalizat la punctaj de Euro NCAP și pentru că sistemul ESP este disponibil doar opţional și pentru că , în