Folosirea de video in cadrul display advertising-ului duce la rate de peste 25 de ori mai mari din punct de vedere al impactului decat un banner publicitar clasic online, a declarat Adrian Stanescu, managing partner al agentiei online Thinkdigital, in cadrul Digital Marketing Forum.
Ratele de click sunt in continua scadere pe plan mondial, in Romania situandu-se undeva la 0,15%. “In conditiile acestea, este normal ca in campanii sa se caute metode noi de a atrage atentia. Una dintre ele este inserarea de videoclipuri in banner”, considera Stanescu.
Acesta spune ca foarte multe din click-uri nu reprezinta valoare, cu adevarat, pentru advertiser – sunt click-uri accidentale, audienta nu este potrivita.
“Advertiserii trebuie sa inceteze sa trimita clientul, tot timpul, pe pagina de companie dupa ce acesta apasa pe un banner. De ce sa nu se comunice direct in banner? Creati bannere interactive, sunt mai eficiente”, spune el. Acest lucru va duce, implicit, la cresterea dwell rate-ului, adica timpul de interactiune cu un banner.
“Campaniile online trebuie optimizate in permanenta, acest lucru insemnand ca targetarea trebuie sa fie corecta, sa se creeze combinatii de reclame – sa varieze produsele, preturile, fundalurile, partea de text si, evident, plasamentele media”, spune Stanescu.
Foloseste tehnicile si tehnologia de ultima ora
Seful ThinkDigital indeamna advertiserii sa nu ezite in a folosi tehnicile si tehnologiile de ultima ora. “De exemplu, noi vom demara in curand o campanile ce targeteaza utilizatorii la nivel de persoana. Practic, daca intri pe un site iti urmaresc comportamentul, vad ce iti place si, ulterior, iti servesc tie si doar tie ceea ce doresti”, spune, pentru Wall-Street.ro, Stanescu. Costurile unei campanii personalizate sunt cu 5-10% mai ridicate decat in cazul uneia clasice. “Cu toate acestea, acestea nu