Sectorul de retail şi cel birouri din România intră într-o perioadă „fierbinte“, ceea ce înseamnă că proprietăţile locale încep să capete caracter de oportunitate pentru investitorii străini, însă numărul mic de produse rămâne în continuare o problemă, se arată în cea mai recentă analiză a companiei de consultanţă imobiliară DTZ.
Studiul companiei etichetează pieţele imobiliare europene ca fiind „reci“, „calde“ sau „firbinţi“, în funcţie de gradul de atractivitate pe care îl au faţă de potenţiale investiţii. Acesta relevă faptul că oportunităţile de investiţie în proprietăţi imobiliare se mută în afara pieţelor fanion la nivel european.
„Cu o oarecare întârziere faţă de principalele pieţe europene, cu precădere datorită rigidităţii sistemului bancar, România dă semne de intrare într-o perioadă «fierbinte», mai ales pentru proprietăţile prime din sectoarele de retail şi birouri. Deşi ţara noastră prezintă potenţial din ce în ce mai mare pentru investiţii şi oportunităţi reale ca tranzacţiile să se concretizeze, piaţa rămâne subţire, cu un număr limitat de proprietăţi prime disponibile pentru investiţii.” a comentat Bogdan Sergentu, head of valuations and consulting în cadrul DTZ Echinox.
Numeroase pieţe importante din Europa prezintă acum un potenţial mai mic pentru investitori, pe fondul ajustării preţurilor, fapt ce reflectă stadiul de recuperare al acestor pieţe. În timp ce majoritatea pieţelor sunt fie „calde”, fie „fierbinti”, oportunităţile de investiţie sunt mai puţin evidente. Cu toate acestea, pieţele europene în curs de dezvoltare, cum ar fi Praga şi Moscova prezintă acum oportunităţi interesante de achiziţie, în urma unei corecţii agresive a preţurilor, iar investitorii au posibilitatea de a beneficia de potenţialul semnificativ de creştere.
Germania a depăşit în performanţă alte pieţe europene, fiind singură ţara cu un scor gene