Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău, readuce la viaţă vechile ferme şi măreşte producţia. Un gest cu totul atipic pentru o piaţă aflată în scădere
Într-o perioadă în care anunţurile de insolvenţă sau de încetare a activităţii unor companii au devenit ceva obişnuit, intenţia producătorului de carne de pasăre Agricola Bacău de a reactiva fermele nefolosite de ani buni pare cel puţin ciudată.
Pentru mulţi, ar putea să pară un semn că şefii Agricola nu au date corecte de piaţă sau că nu ştiu ce fac. Consumul s-a redus anul trecut, conform informaţiilor furnizate de patronatul din domeniu, cu 15-20% şi nici nu se întrevăd perspective de revenire spectaculoasă a pieţei interne.
Preşedintele Agricola, Grigore Horoi, este însă ferm: „Ori măresc producţia şi trăiesc, ori mă împuţinez şi nu-mi mai revin niciodată". La o primă vedere, decizia lui Horoi ar putea fi explicată prin potenţialul de creştere a exporturilor, având în vedere că Agricola este unul dintre principalii exportatori, iar cererea de astfel de produse la nivel internaţional este în creştere.
Numai că pentru compania din Bacău, ţinta principală rămâne piaţa internă, mai ales că, potrivit consultanţilor din domeniu, este de aşteptat să se producă mişcări spectaculoase în perioada următoare. Mai exact, ar trebui să aibă loc o concentrare a producţiei, aşa cum s-a întâmplat în economiile dezvoltate, unde câteva companii fac jocurile pe piaţă.
La noi, locul întâi este disputat între Transavia Alba Iulia (firmă
deţinută de omul de afaceri Ioan Popa) şi Agricola Bacău, dar poziţii importante au ocupat şi jucători foarte agresivi în ultimii ani, precum companiile deţinute de acţionari libanezi Agroli, Agrisol şi Avicola Călăraşi, sau cele cu capital autohton Ave Impex şi Aaylex Buzău. Alte câteva sute de mici jucători întregesc imaginea unei pieţe estimate la 800 de milioane