Ministerul Administraţiei şi Internelor supune dezbaterii publice un proiect de lege care vizează înfiinţarea Gărzii de Coastă, în zona litoralului Mării Negre, a Dunării Maritime şi a Deltei Dunării.
Garda de Coastă va fi organizată la nivelul administrativ al judeţelor Constanţa şi Tulcea, prin reorganizarea inspectoratelor judeţene ale Poliţiei de frontieră Constanţa şi Tulcea. Proiectul de act normativ stabileşte o serie de măsuri “în scopul asigurării unui climat de ordine şi siguranţă publică, securizării frontierelor aeriene, terestre, maritime şi fluviale, combaterii migraţiei ilegale, asigurării respectării regimului juridic al frontierei de stat, etc., având în vedere statutul României de stat membru al Uniunii Europene”, informează MAI. Garda de Coastă va avea ca zonă de competenţă suprafaţa din teritoriul naţional constituită din zona de frontieră corespunzătoare judeţelor Constanţa şi Tulcea, Dunărea maritimă, apele maritime interioare, marea teritorială, zona contiguă şi zona conomică exclusivă. De asemenea, proiectul vizează crearea cadrului legal pentru reglementarea efectuării controlului pentru trecerea frontierei de stat a navelor care intră sau ies în/din porturile româneşti în/din curse externe, având în vedere şi obiectivul prioritar pentru România – aderarea la Spaţiul Schengen -, aspect care presupune stabilirea unor noi principii ale controlului navelor care circulă pe fluviul Dunărea, aplicabile după data stabilită prin decizie a Consiliului Uniunii Europene de eliminare a controlului la frontierele interne. La nivelul Uniunii Europene, din 27 de state componente, un număr de 24 au zonă de coastă/frontieră maritimă, iar din cele 24, un număr de 20 de ţări au Gardă de Coastă. Riscurile şi ameninţările legate de zona Mării Negre includ migraţia ilegală, traficul cu fiinţe umane, contrabanda, traficul de droguri, pirateria, terorismul, pe