Un numar de 70 de atractii turistice mai putin cunoscute din zona Moldovei vor fi promovate incepand de joi, prin intermediul programului "Promovare online si offline a obiectivelor naturale si antropice cu potential turistic major, zona Nord-Est", dezvoltat din fonduri europene.
Proiectul, apartinand Asociatiei Infoturism, are o valoare totala de peste 1 milion de lei, din care peste 730.000 de lei reprezinta fonduri europene si se va desfasura pe o perioada de 12 luni.
Printre cele 70 de obiective se numara:
Rezervatii naturale printre care: Rezervatia floristica Bosanci (Suceava), Rezervatia de zimbri Vanatori (Neamt), Rezervatia Runc-Racova.
Site-uri arheologice precum Cucuteni sau Cetatea dacica de la Batca Doamnei
Manastiri si biserici: manastirea Trei Ierarhi, Golia, Casin sau Slatioara.
Cetati: Curtea si biserica domneasca din Piatra Neamt, castelul familiei Stirbei, cetatile dacice de la Stancesti, cetatea Scheia.
Rezervatia de arhitectura populara Bosanci
Obiective balneoclimaterice: Staiunea Durau, Statiunea Oglinzi
Managerul proiectului, Stelian Mitu, a declarat joi, in cadrul lansarii proiectului, ca este de asteptat ca numarul turistilor atrasi prin aceasta forma de promovare sa creasca cu pana la 15%.
"Estimam ca prin intermediul portalului infoturism-moldova vom avea 1.000 de vizitatori pe zi, dintre care o cincime se vor duce sa si viziteze obiectivele promovate", a adaugat managerul proiectului de promovare.
Promovare turistica redusa
La randul sau, Traian Badulescu, managerul general al Travel Advisor Media, a afirmat ca sub 25% din obiectivele turistice din zona de Nord-Est a Romaniei beneficiaza de promovare turistica.
"Promovarea este una dintre cele mai mari probleme ale turismului romanesc. Avem nevoie