Convingerea ca jurnalismul online reprezinta un veritabil punct de cotitura in domeniu, menit sa devina o adevarata arta a cunoasterii, a determinat Google sa investeasca 2,7 milioane de dolari in acest sector.
Suma a fost transferata in conturile International Press Institute (IPI) in scopul sponsorizarii concursului IPI News Innovation, relateaza Webnews.
Proiectul vizeaza identificarea unor noi modalitati de abordare a informatiei jurnalistice online, in vederea dezvoltarii sectorului EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), precum si finantarea ideilor inovatoare in domeniu.
Potrivit sursei citate, initiativa a fost conceputa pe trei vectori de interes major:
* Platforme noi - care cuprind toate aplicatiile destinate sustinerii jurnalistilor in activitatea lor de verificare a surselor de informare;
* Sustinere - in principal propunerile de modele economice menite sa atraga surse de profit sau de optimizare a costurilor in domeniul media;
* Formare profesionala - mai cu seama proiecte care sustin excelenta in jurnalism raportata la formarea de experti online in acest domeniu de activitate.
Jurnalismul reprezinta punctul forte in cadrul unei veritabile democratii, iar inovatia digitala este calea prin intermediul careia informatiei circula astazi cu o viteza uimitoare pe toate meridianele lumii, subliniaza sursa.
Peter Barron, directorul de relatii externe de la Google pentru zona EMEA, precizeaza: "Jurnalismul este o componenta deosebit de importanta a societatii civile. In era internetului e esential ca inovatia in jurnalism sa progreseze, iar noi incurajam acest proces".
Propunerile de participare la concurs pot fi prezentate pana la data de 1 iunie 2011, respectand indicatiile corespunzatoare, postate pe site-ul ipinewscontest.org.
Co