Primăria Capitalei a achiziţionat ecranele pentru a-şi promova proiectele şi a le oferi doritorilor informaţii despre Capitală, însă acestea au funcţionat doar câteva săptămâni.
Panourile touch screen au fost instalate acum un an şi vreme de cinci luni au stat înfăşurate în folii de plastic făcându-i pe trecători să se întrebe ce s-o afla dedesubt. Apoi, au fost aprinse chiar dacă o altă perioadă nu au prezentat informaţiile pe care Primăria le promitea, ci doar sintagma „out of order“ (n.r. nefuncţional).
Peste încă o vreme, panourile au reuşit să funcţioneze şi, prin simpla atingere cu degetul au început să afişeze informaţii despre transport, trasee, obiective şi evenimente.
Cârcotaşii spun că nici atunci nu funcţionau prea bine dacă le luai la bani mărunţi.
„Am prins perioada în care funcţionau şi m-am bucurat că informaţiile se afişau destul de repede, iar hărţile te ajutau să te orientezi uşor. Secţiunea evenimente însă nu funcţiona“, povestea azi-dimineaţă Mircea Simache, bucureştean în vârstă de 25 de ani, obişnuit cu tehnologia. Proiecţiile de pe podea distrau şi ele tinerii care aveau chef de o partidă de fotbal virtual.
27 de infochioşcuri se pregătesc de instalare
De ceva vreme însă cele patru panouri informative nu mai afişează decât ecranele negre. Tac din nou iar tăcerea lor i-a costat pe bucureşteni 100.000 de euro.
Reprezentanţii primăriei spun că ecranele se vor aprinde din nou la începutul lunii viitoare, odată cu „darea în exploatare a primei tranşe de 27 de infochioşcuri“.
De mai bine de patru ani Primăria Capitalei a achiziţionat nişte dispozitive de informare stradală care ar trebui să prezinte toate evenimentele notabile care se petrec în oraş. Nici până acum însă acestea nu au reuşit să fie montate.
Primele ar trebui să fie instalate, conform planurilor edililor în Piaţa Rom