Pe o piaţă auto puternic afectată de criză, dealerii cred că orice avantaj contează în vânzări. Chiar şi câţiva ani în plus la garanţia oferită de producător. Dar clienţii sunt de altă părere.
Într-o parcare subterană din Bucureşti, Radu Petrescu (director servicii post-vânzare Toyota România) şi Dorian Ciobanu (Aftersales Manager Opel) îşi dau mâna şi se salută zâmbind. Fiecare dintre ei este mândru de caii-putere alături de care va apărea în şedinţa foto ce stă să înceapă. Toată lumea e punctuală şi pusă pe treabă. În câteva minute însă apar şi primele probleme: politica internă a companiei Toyota (care şi-a păstrat şi în 2010 poziţia de lider mondial al producătorilor de maşini) nu permite asocierea, în aceeaşi fotografie, cu mărci ale altor producători. „Şi cu atât mai puţin ale producătorului General Motors, numărul doi în lume şi concurentul nostru direct", refuză, scurt, Petrescu, deşi Toyota România face parte dintre dealerii auto care nu au intrat, încă, în top 5 în ţara noastră.
Dar nu competiţia pe toate palierele dintre cei doi intermediari este subiectul întâlnirii, ci unul dintre punctele lor comune, cel puţin în strategia de pe piaţa românească: garanţia extinsă pe care au introdus-o în serviciile acordate clienţilor. Mai exact, poliţa de asigurare care, în cazul de faţă, stă în spatele acestei garanţii.
În 2006, când recesiunea nici măcar nu exista în vocabularul economiştilor români, iar pentru piaţa auto creşterile de două cifre erau la ordinea zilei, Dorian Ciobanu se gândea cum să îmbunătăţească oferta Opel - pe atunci cu doi ani garanţie de la producător, fără limită de kilometri. Privind către pieţele din Europa de Vest, Ciobanu a considerat că accentul trebuia pus pe fidelizarea clienţilor. Aşa i-a venit ideea unui proiect local, şi, în câteva luni de negocieri cu reprezentanţii intermediarului în asigurări Marsh România, a băt