Lansata in februarie 1990, revista Academia Catavencu a fost timp de mai bine de 20 de ani saptamanalul de satira cu un public fidel, care ocupa o nisa bine consolidata pe piata de media. Acum, revista asteapta pronuntarea falimentului, in luna mai, si rezultatul unei licitatii care ar putea decide mutarea intr-o alta “casa” sau inchiderea.
“Nu stiu daca e o revista de trust fiindca ea s-a nascut dintr-o intamplare si nu poti s-o asezi intr-un raft”, spune Mircea Dinescu, una din persoanele care au marcat inceputurile Academia Catavencu si redactor-sef al revistei pana in 1998. Lansata in februarie 1990 de catre un grup de zece jurnalisti, cel mai “vechi nume nou” a crescut stabil pana la inceputul anilor 2000, cand Grupul de presa Catavencu a inceput sa atraga in jur alte titluri: Tabu, Aventuri la pescuit, Superbebe, Bucataria pentru toti, Reteaua B 24 Fun, Idei in dialog, Radio Guerrilla si Cotidianul.
In 2006, Grupul Catavencu a fost cumparat de Realitatea Media, devenind grupul Realitatea-Catavencu. Ultimele 10% din actiunile detinute de fondatori au fost preluate in 2009. In acelasi an, criza a injumatatit piata de publicitate in presa scrisa, iar publicatiile tiparite, in general, au inceput sa aiba probleme. Sorin Ovidiu Vintu, actionarul majoritar al grupului Realitatea-Catavencu, a hotarat sa renunte la divizia de print. Revistele au fost preluate de manageri sau alte companii, iar ziarul Cotidianul si-a inchis editia tiparita. A ramas Academia Catavencu.
In martie 2010, Tribunalul Bucuresti a admis cererea de intrare in insolventa a companiei Catavencu SA. Din cele doua variante posibile – reorganizarea sau intrarea in faliment – creditorii au ales falimentul. Potrivit lui Doru Buscu, redactor-sef al revistei, Catavencu SA avea datorii de circa 15 milioane de euro, dintre care 13,7 milioane de euro catre Realitatea Media. Tot in mar